24 Ekim 2016 Pazartesi

400 Yıllık Kermes Meşesi Acımadan, Umursanmadan Kesildi

    Herkesin doğaya karşı olması gerektiği gibi ama asla olamadığı duyarlılığı bu kampçı arkadaşımız göstermiş ancak malesef ülkemizde her zaman olduğu gibi doğaya karşı kimse duyarlı davranmıyor. Herkes suçu başkasında arıyor ve herkesin kendince bahaneleri var... Olan hep doğaya oluyor, doğa olmazsa nasıl varolur halbuki insanoğlu ve diğer tüm canlılar...

400 Yıllık Kermes Meşesi Acımadan, Umursanmadan Kesildi 

Ağaç motoru sesi ile irkilip koştuk yine sesin geldiği yere.
Bir gördük ki anıt ağaç niteliğindeki 400 yaş civarında ulu bir kermes meşesi yerde..

Kesilmesi için ulu meşeyi işaretleyen orman memurunu aradık.
-"Ben ne yapayım. Tapulu kesim için başvurmuş tapu sahibi. Orman şefim işaretleyin dedi işaretledik" dedi.

Orman şefini aradık.
-"Ben yeni geldim bu göreve. Benim zamanımda böyle bir işaretleme yaptırmadım. Ulu ağaçları işaretletmiyorum özellikle. Kesilmelerini engelliyorum" dedi.

Ağacı kesen tapu sahibi çifte sorduk neden diye.
-"Bizim de içimiz acıdı devrilirken. Ama zeytin ekeceğiz. Zeytin meşenin gölgesinde yetişmiyor. Yakacak odun da lazımdı bize" dediler.

Koruma Kurulu'nu, bakanlığı aradık. "Alakır Vadisi'nin 1. Dereceden Koruma Alanı kararı var Danıştay Mahkemesi tarafından kesinleşmiş. Neden hala mahkeme kararını uygulayarak korumuyorsunuz vadideki canlıları" diye sorduk.
-"Bürokratik işlemler devam ediyor" dediler bize.

Herkes iyi niyetli.
Herkesin kendince bir bahanesi var.
Olan yine bırakın Alakır'ı belki de Türkiye'nin en yaşlı kermes meşelerinden birine oldu.

Halbuki;
Görevli orman memuru şefine "Şefim bu ağacın çapı koruma altına alınması için gerekli olan 70cm'in de üzerinde. Bunu işaretlemeyelim" dese.
Orman şefi de; "Evet. Şimdi Antalya Tabiat Koruma Kurulu yetkililerini arıyorum. Hemen bir ekip gönderip tesbitini yapsınlar" dese.
Tapu sahibi de; "Bu ulu ağaç bize ata yadigarı mirastır. Bizden sonraki nesillerde de varolmalıdır. Varsın 3-5 zeytin fidanı az ekelim" dese.
Bakanlıkta; "Yargı kararı var. Vadiyi koruma altına alın" dese..

Çok bir şey değil.
Sadece bunlar dense.
Şu anda 400 yıllık ulu meşe ağacı yaşıyor olacaktı.
Ama yaşamıyor artık.
Dürüstçe, vicdanıyla, adaletle, hukukla iki kelime diyemediği için insanoğlu.
Ulu bir ağaç daha Alakır'da odun oldu.
Yandı bitti kül oldu.
Yine yazıklar oldu...

Not: Anıt ağaç kriterlerinde 'Kermes Meşe'leri için gövde çapı 70cm olup bu çaptaki bir kermes meşesinin tahmini yaşı 350dir. Kesilen meşenin çapı en dar yerinde 80cm olup tahmini yaşı en az 400dür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder